UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Jul 30, 2011

anak perantauan.

Salam.

Bila update entri malam-malam, mesti membangkitkan mood yg berbeza berbanding di siang hari. huhu.

Tiba-tiba rasa sayu pulak..

Sekarang aku dah jadi anak perantauan seperti mana yg aku updatekan status di facebook aku.

Away from home.
Away from my lovely ones.

Keputusan aku nak pergi jauh ni *konon jauh sangatlah. bangi je pun. hohoho, dapat persetujuan daripada abah. Tapi mak? Kurang setuju. Mak tak cakap mak tak setuju, tapi dari gaya mak pun, aku da boleh tahu.

Kalau mak tak setuju or tak suka sesuatu perkara tu, mesti mak akan membebel panjang. hahaha. Penat gak dengar tapi kadang-kala bebelan tu yg buat aku rindu. :)

Hari ni mak sorang tolong hantar kat stesen kereta api. Abah tak dapat join coz ada urusan dengan adik bongsu.
Waktu salam dan cium tangan mak, dapat lagi sua pipi bagai, serius. Memang sangat terasa sebaknya.

Betulah kata pepatah,

"lagi jauh lagi terkenangkan'

Bila ada depan mata, kita kurang hargai dan nikmati, tapi bila jauh.. Sangat-sangatlah terasa kerinduannya.

mmm..

Kata-kata buat mak *even aku tahu mak tak baca pun coz mak mana tahu blog aku. eh, yeke?

Anis bukan sengaja tak nak sambut ramadhan bersama. Malah, itu yg Anis sangat inginkan. Tapi Mak pun fahamkan kenapa? Jadi, Anis harap mak redha kan pemergian Anis yg sementara ni. Doakan Anis selamat dan sihat di sini. Apa-apa pun mak, Anis sayang mak sangat-sangat. Always have and always will. Selamat menyambut bulan yg penuh kemuliaan ni mak. Moga setiap ibadah yg kita lakukan dengan tulus ikhlas, mendapat keredhaan dan ganjaran daripadaNya. ameenn..






p/s: ayat asyik nak touching je kan?? well. saje nak gedik-gedik.

1 comment:

Pejalan Kaki said...

hahaha...gedik3~ ;p

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik