UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Jul 19, 2011

lelaki memang bossy.

Salam.

Bila lelaki bossy, orang tak bising-bising.
Tapi bila perempuan bossy, kenapa jadi isu??

Ini yg rasa nak buat demonstrasi 'bersih' ni. heeee

Aku tak suka betul la lelaki yg ter'over' bossy nih. Sikit-sikit dah la. Apa motif nak bossy terlebih??

Egoistik sangat!!

Perkataan tolong yg berintonasikan arahan. Apa kes? Dalam rasa ikhlas nak tolong, terus rasa bengang. Biasanya perkataan 'tolong' hanya disebut bila kita berada dalam keadaan yg susah dan perlu meminta bantuan orang lain kan? Kalau sebut tolong dalam keadaan bergoyang kaki, what the ..?? Orang yg diminta tolong tu pulak, sibuk uruskan benda lain. Come on laa..

Mana pergi tolak-ansur?

Ini aku peringatkan untuk semua termasuk diri aku bagi tidak bersikap bossy yg over, khususnya kaum adam. Jangan jadikan alasan yg korang ni lelaki, pemimpin yg berkelayakan, fizikalnya lebih kuat dari perempuan untuk dijadikan tiket bersikap bossy yg over. Kalau muda-muda dah suka bossy, dapat pulak jenis yg tak boleh terima pendapat orang lain.. pehhh. Agak-agak kalau dah berstatus suami nanti macam mana??

Lu pikirla sendiri!!



Bengang-bengang.

2 comments:

Pejalan Kaki said...

adakah sy juga tergolong di dalam kalangan itu?wahaha~

hana_aniz said...

tettt. hahaha. tak la. ko tak bossy macam gitu. jgn riso. :)

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik