UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Nov 5, 2010

Filem Ombak Rindu

Salam.

Ombak rindu!! Huuu~

1st novel yg aku baca dan paling aku suka. Siapa je yg tak suka watak Izzah yg lembut dan Hariz yg bengis?? Hihihi..

novel Ombak Rindu

Buat pertama kalinya aku excited nak tengok filem melayu. muahahhaha.. Tak pernah-pernah pun aku nak excited.

Bila melibatkan filem yg diadaptasi dari novel, aku jadi pesimis. Macam menyampah pulak. Tapi, bila filem ombak rindu bakal ditayangkan, aku jadi tak sabar sabar. Mmm..

Aku nak tengok sejauh mana kualiti filem tu. Dapat tak pengarahnya wujudkan konflik novel tu dengan sempurna. hmm.. Apa yg pasti, semestinya scene romantica de amour lagi berjaya. Alaa.. filem Malaysia.. Standard la kalau bab cintan-cintun ni.

filem Ombak Rindu

Aku jadi excited lagi bila dapat tahu, aktor yg pegang watak Hariz adalah Aaron Aziz weh! Phewwiittt!! hahaha.. Yes! Yes! Watak Izzah - maya karin berlakon, watak Mila - Lisa Surihani berlakon. Aku tak kisah siapa heroinnya. Asalkan sesuai dengan watak hero aku yg hensem tu. hihi. *mood gedik


Antara scene yg menarik dalam filem OR ni..

terasa cantik pulak Maya Karin pakai macam tu









huuu~~



Info dari Pengarah:
Filem Ombak Rindu diadaptasi dari novel popular OMBAK RINDU karya Fauziah Ashari. Filem ini sedang menjalani pengambaran dalam bulan julai 2010 dan bakal menemui penonton pada awal 2011.






Siapa nak pergi tengok dengan aku?? Weee~~

8 comments:

Anonymous said...

jom!

MissNera said...

cerita ni mula-mula baca kat majalah remaja. lepas tu xcited nak baca novel terus beli. start dari tu mula beli novel...

tapi akak kurang suka tengok movie adaptasi dari novel ni terutama yang jadi kesukaan sebab takut tak best...

hana_aniz said...

hoho.. sy start baca coz kwn2 promote masa skola dulu.

sy pn x suka sgt. contoh mcm lagenda bdk setan. huh. muzik da best. tp cite kurang. tp, kalo citer indon, filem yg diadaptasi dr novel, tetp bg sambutn yg baik. cth, ketika cinta bertasbih. haa.. sy nk tgk bez ke x bez cite ni. huu

MissNera said...

satu lagi sebab kekadang tu expectation terhadap watak hero dan heroin tinggi sangat. lepas tu bila pelakon pun 50-50 jer, lagilah spoil! huhuhu

hidamo said...

lagenda budak setan not bad..yg ni ok kut

hana_aniz said...

missnera: yup. btol2! huuu~

damo: jom! kita date ok? =)

nani said...

niza..mau tonton sama2 ea..
please remind me..
sgt excited..
dlu smp tdo kol 5 mau baca novel ni..hahahaaa

hana_aniz said...

haha. ok. no prob!

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik