UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Oct 20, 2010

fikiran runsing. hati tak tenteram. jiwa memberontak

Salam.

Dah lama tak update. Terasa dah berhabuk blog aku ni.

Idea banyak, cerita pun banyak yg nak dikongsi. Tapi masih tak berkesempatan lagi. Dapat update blog ni pun, coz keadaan aku sekarang yg terasa sangat miserable.

Memang tak nampak miserable nye. Bahagian dalam, siapa je yg tahu kan??

Final exam memang nak dekat dah. Tinggal seminggu je lagi. Tapi, kerja yg bertimbun-timbun ni.... Macam mana aku nak study? Tak boleh nak fokus langsung! Semua coursemate aku dah start study. Agaknya, dah berapa topik dah habis study tu. Dan aku??? Masih lagi terkapai-kapai. Ergghhhhh.. Stress. Stress.

Senarai kerja yg harus aku selesaikan sebelum exam. Due date nye antara dalam tempoh seminggu ni. Ada esok, lusa..


  1. Assignment + tutor Biometri dan Rekabentuk Eksperimen. (tengok je soalan, aku dah terasa cam aku ni bodoh giler. tak paham apa-apa pun wehh!!)
  2. Assignment Rekreasi dalam Komuniti. (tengok je aku da rasa cam sangat stress)
  3. Laporan Pengurusan Persatuan. (aku tak paham apa yg JPPel nak. dah terang-terangan aku wakil masum, nape perlu lagi laporan? Susah sangat ke nak bagi 2 unit tu?? Penat-penat training n menang, still pulak kena bersusah-payah buat report. Bukan sikit, banyak pulak tu! Takat report biasa, memang aku tak complaint. Tapi ni.. Geram. Geram. Ergghhhhhhhhhhh!!)
  4. Surat mintak sponsor. (memang sepatutnya bukan kerja aku, tapi kalau nak berharap orang tu je buat, payah la. Dia seorang nak buat semua. Dari aku desak-desak suruh buat, sampai dia sakit hati, baik aku yg buat. Dah tak ada orang lain nak tolong, biar aku tolong.)
  5. Surat hebahan RTM (ni tak leh nak kata apa. nak seribu daya, tak nak seribu dalih.)
  6. Fax surat n follow-up. (sampai habis exam pun tak boleh selesai. Kalau aku relax ni, haaa.. Memang kena hentam dgn individu tertentu. Sangat stress!!)
Alhamdulillah interview dengan presentation da lepas. Relax seminit.

Aku takkan kata training silat aku sebagai satu bebanan sebab training tu la buat aku semangat dan cergas. Malah, salah satu reason utama yg melengkapkan hari-hari aku.

Mungkin sesetengah akan kata, "alaa.. sikit je tu. nak dibandingkan dengan aku yg ada 8 assignment!" whoaaa.. berlagak sungguh kamu ye? Jangan dinilai pada kuantiti assignment tu, tapi nilai dari segi macam mana nak buat. Meh try jadi pelajar Fakulti Sains dan Teknologi. Haa.. Siap-sedia la kau dengan segala macam fakta, teori dan equation. Selagi bergelar mahasiswa/i, selagi itulah level pelajaran kita sama aja. So, tak ada siapa yg leh terasa cam nk berlagak bila dicomparekan tahap 'kesusahan' sesuatu course tu. Ok??

Thanks to dak besa yg berharap saya senyum. Ya, saya senyum. Tapi hati saya menangis, menjerit-jerit.
Saya juga berharap anda bersabar. *sigh


Selamat menjalani peperiksaan kepada semua sahabat. Aku doakan kita semua dapat buat yang terbaik. InsyaAllah! Bittaufiq wannajah!!


Penat. Penat.

2 comments:

HaitiQ said...

chayok2 niza...

ShaHiRah HayAti said...

niza: jgn stress stress...kita sama2 buat keja kelab tu..jgn beban kan diri..akak paham korng smua sgt stress sbb xde study week so study dulu..pass hbs exam baru fokus kat taming sari..study dr sekarang tau..skit2 lama2 berbukit ilmu kat kepala tu...hehehe..

akak yg tesis satu ni pon dh naik pening...dh la baru gedik2 nk tukar tajuk ni... so be happy as i am...hehehe..akak dh taip kat blog..n akak main utk kamu ok..tp jgn harapkan any medal..akak akan cuba yg terbaik..ni kira akak tolong adik2 tau...

so jgn stress ok...be happy..n cuba wat skit2 keja n study tu...msti boley..InsyaAllah..solat hajat jgn lupa ok...

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik