UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Aug 11, 2011

egokah kita??

Salam.

Ececehh.. Tajuk memang nak kontroversi je kan? kahkahkah.

Entri ni khas aku nak cakap pasal seseorang. huhu.

Tiba-tiba boleh teringat kat dia pula. Tak tahu la kalau dia antara pembaca blog lapok aku nih. Kalau ya, great! Memang aku harap dia baca. http://www.emocutez.com

Perkenalan aku dengan dia sekejap je. Mula kenal masa aku form 3, dia form 4. Ya. Sekolah yg sama. Tapi dia sekejap kat sekolah tu. Setahun je. Naik form 5, dia dah pindah sekolah harian biasa. Dia tak boleh nak bawak kata dia. Asyik nak main je.

Macam mana kitorang kenal? Dia hebat main bola tampar. Dia dan partner dia lagi sorang kira macam ayam tambatan untuk team volleyball sekolah kitorang la. So, kenal dia masa aku nak main bola tampar. Aku dan member aku lagi seorang je perempuan, masuk main dalam team dia.

Segan gak time tu. Tapi buat tak kisah. Kebetulan ada cikgu sukan perempuan main bola keranjang kat court sebelah. http://www.emocutez.com

Bila bab-bab sukan, jangan segan. Main sukan, kena ada komitmen dan enjoy. Pastinya, kena ada batas-batas pergaulan.

Ok, start main bola tampar tu aku kenal dia. Malas nak cerita panjang-panjang bab perkenalan kitorang. Biasa je.

Bila habis form 3, nak masuk form 4 dah. Kira waktu cuti lah. That time, aku tak tahu yg dia dah berhenti sekolah situ. Tahu pun bila dia tiba-tiba mesej aku.

Terkejut. Mana taknya, aku tak pernah bagi no fon aku pada mana-mana senior even senior perempuan.

Start dari situ, selalu mesej-mesej.

Dia ada sesuatu yg buat aku sentiasa teringat kat dia. Kisah dia dan Mekah. Dia tahu apa yg aku maksudkan nih. jeng jeng jeng... http://www.emocutez.com

Sedih aku dah tak keep in touch dengan dia. Bukan sebab perasaan suka aku pada dia. Itu dah lama dah. Dah simpan jauh-jauh dalam hati. Tapi sedih sebab hilang seorang kawan special. Ya. Dia antara yg special.

Aku cerita kisah aku dan dia dengan sorang member aku nih. Dia cakap, kitorang ego. Tak nak contact antara satu sama lain.

Yeke ego? Aku ada wish selamat hari raya kat dia tahun lepas. Aku start dulu mesej setelah lama menyepi. Dia? Keesokkan nya, baru dia reply. Itupun dia taip,

'Selamat hari raya ke-2'

pfftt! Itu je? Tak po lah. Eden paham. hukhuk. http://www.emocutez.com

Macam pernah aku kata, aku ni simple. Nampak sangat dia tak mood nak kawan dengan aku dah. Tak apalah. Simpan je kenangan tu cerita kat bakal cucu-cucu aku. ngiahahaha!




Banyak benor story-mory Haniza nih. well, 20 tahun hidup dah kan. memang berlambak kot! moga Allah panjangkan umur aku untuk kutip lagi memori dan kenangan yg best. ngeh~~

memori yg best best je aku cerita kat korang semua.



p/s: entri ini telah banyak di edit. hoho

4 comments:

cleo said...

edit sb takot tlepas citer versi laen plak ey..? haha

hana_aniz said...

pandai je awak ni kn??

bintunHjabdulaziz-nifa said...

bile nk sambung cite cerepen wei.hahaha.. boleh x nk happy ending. hak 2 =)

hana_aniz said...

cerpen yg ne?? :D

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik