UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Aug 23, 2010

Gemuk??

Salam 'alaik.

Aku cukup menyampah bila lelaki cakap bab-bab perempuan gemuk.

Bukan apa..

Perempuan time tengah kurus, cantik ni la jadi perhatian lelaki ye?? Tapi, bila da berisi sikit?? Mulut tu asyik cakap gemuk je. Agak-agak kalau tak suka perempuan gemuk, tak payah nak bercinta@kahwin!! Rasa sayang itu atas sesuatu yang fizikal ke apa??

Masalah kegemukan lebih berfokus pada atlet atau perempuan yang rajin bersukan, berhenti bersukan. Ya. Golongan ini paling ketara kegemukan nya. Mana taknya, sebelum kahwin, rajin joging, sukan segala, mestilah kurus, cantik. Once, mereka dah berkahwin, berkeluarga, dah susah nak aktif macam muda-muda dulu, mereka akan mengalami masalah kegemukan.

Alasan lelaki bila jadi macam tu,

"rasa nak balik rumah pun tak bersemangat."

Pfft!

Ada pula, berisi sikit pun dah kecoh!! Apa kes? Kau dapat gelaran PJK (perut jalan kedepan), tak ada pula aku nak bising-bising??

Heeeee.

Aku malas nak komen apa lagi dah. Aku tahu bukan semua lelaki macam tu. Segelintir cuma.





Take note lelaki di luar sana ye?? Ni pesanan khas daripada TUAN PUNYA BLOG ini.

Sila buang jauh-jauh dan cepat-cepat jika, perasan suka atau sayang atau cinta terdetik di hati anda untuk saya. (Jikalau anda golongan yang mementingkan ciri fizikal.)
Hal ini kerana, kemungkinan untuk saya menjadi gemuk suatu hari nanti adalah sangat tinggi (walaupun bukan kerelaan diri sendiri menjadi gemuk) kerana saya dilahirkan didalam family yang bergenetik berisi@gemuk apabila sudah berkeluarga. Lagi-lagi, saya ini seorang yang aktif sukan.
Saya tak nak bila suatu hari nanti, saat kita menjadi kekasih halal, isu gemuk ini ditimbulkan. Saya orang perempuan dan saya sensitif mengenai perkara ini. (tapi, saya akan berusaha untuk kekal sihat dan cantik pada pandangan suami saya. ehem ehem.)

Sekian, terima kasih.




Teguran berhikmah lebih baik daripada perli-memerli atau jadi bahan ketawa.

8 comments:

ShaHiRah HayAti said...

betul2 niza... org laki time cantik baru nk pndang kiter..biler dh jd awek, bini segala bagai...dh jd berisi skit pon ckp xsuka..suh kurus mcm2 la... konon nyer masa b'cinta boleh terima kalo gemuk..biler dh kawen dh gemok nah ko cari pompuan laen..hahhaa... sokong niza..cari lelaki yg xpilih fizikal..

hana_aniz said...

huhu.. tu la kak irah. sy plak naik risau ni. ada ke lelaki yg tak pilih fizikal? mulut memang manis. tp, hakikatnya.. entahla.

ShaHiRah HayAti said...

InsyaAllah ada...sbb Allah dh jadi kan manusia itu berpasang-pasangan..cuma kiter xtau jek jodoh kiter biler...hee...kalo x naper ada jek pompuan cntik xkawen2..n naper lak ade lelaki yg kurus kawen je ngn pompuan yg cubby2 ni..hehehe..jd jgn risau2 yek..

almuary89 said...

~ngeeee..~

hana_aniz said...

pe ngee~~?? heeeee

asaktor lemodasa said...
This comment has been removed by the author.
asaktor lemodasa said...

actually... niza...rmai je geng2 ak yg minat pmpuan yg chubby,,, ble tgk yg kurus x layan.. laen org laen taste.. myb ko dlm kelompok atlet sbb tu slalu kna sindir... stakat mcm ak nih pn ada dikalangan geng silat dk sindir gemuk ngn banyak lemak.. tp x kisah sgt sbb ak ideal lah..bkn kurus UNDERWEIGHT.. dan ble org kate..ak akan ckp dlm hati "jeles lah tu dia x leh tmbah lemak...hahahaha" yg pnting ak nk tmbah lg berat utk capai ak pnye "looking good"..haha...x best jd sekeping nih x hot sgt..lalala~~~

hana_aniz said...

hahahahahahaha.. point ko bagus paan.

"jeles lah u dia x leh tmbah lemak." ngeh2.

ko kurus even bkn undeweight. sgt x hot. so, tmbh la berat sikit lg ye?

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik