UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Mar 23, 2013

insecure

Assalamualaikum..

Masih ada yang bulat lagi mata tu pagi-pagi buta ni? Op kos la kan. Hujung minggu. Kalau sengaja tidur awal tu, tipu sangatlaaa.

Naaa..

Kenapa insecure?

Jangan kecilkan skop fikiran anda bila baca perkataan tu ok? Fikir pasal cinta lettewww. Booo.

Insecure itu wujud pada hamba-hamba Allah yg cantik, berpakaian seksi lagi lahh seksaaa.

Betul lah kan? Ke tak betul?

Fashion is about confidence. Definitely yeahh.

Ada yg tak setuju ke??

Apa yg aku dapat perhatikan, dan mengalaminya sendiri sikit.. yup. Perempuan yg berpakaian seksi, tak yakin dengan diri dia. Atau terlebih yakin dengan diri dia. Rasa megah bila ada mata yg memandang. Terasa diri tu cantik dan err.. dihargai?? Atau suka disiul-siul oleh si adam yg menyiul? err.. #garukepala

Entah.

Tapi, aku pasti. Dia. Insecure. Dia takut ada orang akan judge dia bila menutup aurat. Tak yakin kalau pakai tudung. Takut orang ignore kecantikan dan kemanisan raut wajahnya. Tak pun dia rasa selekeh bila lindung rambutnya yg lembut lagilahh berbau harum. Guna sunsilk la katakannn.. Rambut tak payah rebonding haaa.

I am not judging them actually. Tapi bunyi macam 'judging' kan? Ada lah sikit kot.. Sorry~

Tak mahu. Tak mahu. Tak baik..

Let them be. "Who cares?" Bak kata Rozita Che Wan.

Tapi kata Dr. Harlina pula, "I do care! A lot!".

Aku macam mana pula? "I don't care about the celebrities. pfft! They're just sexyheads."

ehhh. Sudah~~. Boleh ke kata gitu? ngahaha.

Tak boleh. Tak boleh. Tak baik..

Kita sesama muslimat, haruslah prihatin. huhu.

Tapi  mungkin aku dapat buat hanya dengan selemah-lemah iman..

Dan berdoa untuk diri sendiri.. Menjadi muslimah yg lebih baik. Good Luck! :)





p/s: alang-alang ni, nak promosi sikit blog kawan aku, [sini]. jemput lah jenguk. :)


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik