UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

May 20, 2012

menanti kemunculan Rejab, Syaaban then Ramadhan. inshaAllah! =)

Assalamualaikum..

SubhanAllah.. Memang cepat masa berlalu. Waktu time kecik-kecik dulu, beriya nak cepat besar, masuk universiti lah, kerja lah... Tapi bila dah besar ni, berdoa sangat kalau masa tu bergerak perlahan dan kalau boleh nak berhenti kan je? huhu

Tapi, itu semua mustahil. We have to follow the flow yg Allah dah tetapkan. Betapa Allah s.w.t mengingatkan kita mengenai kepentingan masa sebagaimana dalam surah al-'Asr, maksudnya


"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh serta berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" 

selama datang Rejab!
Rejab bulan Allah s.w.t

Yup yup! I am SO welcoming the month of Rejab! Bila tu? InshaAllah esok. Terima kasih banyak-banyak kak Nadiah tentang pesanan dia. Honestly, aku tak terperasan pun (*tak tertengok pun kalendar hijrah), tarikh-tarikh yg ada. =(

Jadi, eloklah aku memanjangkan pesanan beliau buat ingatan kita semua. 



Pesanan utk sahabat :

Hari Selasa bermula 1 Rejab, jadi esok malam (Isnin) adalah malam 1 Rejab.. Imam Syafiie rahimahullah berkata, ada 5 malam dalam setahun, Allah SWT bukakan pintu langit, salah satunya adalah malam 1 Rejab..

Jadi, esok malam, perbanyakkan doa mudah-mudahan Allah ampunkan dosa kita, memakbulkan doa kita pada malam 1 Rejab.. Antara lain yang kita boleh lakukan dalam bulan Rejab ialah, banyakkan Istighfar, minta ampun daripada Allah SWT.. Yang paling bagus sekali Istighfar adalah "Sayyidul Istighfar" bermula dari esok malam.. Bulan Rejab dikenali sebagai bulan Istighfar.. Perbanyakkanlah amalan sunat dan tinggalkan amalan yg lagha dan sia2... Moga2 Allah panjangkan umur sehingga bertemu Ramadan pada tahun ini...


"Allahumma barik lana fi rajab wa sya'ban wa ballighna ila ramadhan."
Ya Allah, ya tuhanku, berkatilah kami pada bulan Rajab dan Sya'ban, dan sampaikanlah umur kami pada bulan Ramadhan."...Ameen...

Wallahu a'lam.. (Nadiah, 2012)


Selamat beramal~~ http://www.emocutez.com

7 comments:

Azuandi1825 said...

Insha Allah :) ngee~~

hana_aniz said...

ngeh~! ^_^

Azuandi1825 said...

heee~~ =^_^=

hana_aniz said...

puasa tak hari ni?

Azuandi1825 said...

semesti ler~~ =^_^=

hana_aniz said...

sama la kita. hoho. ^_^

Azuandi1825 said...

ho ho he ~~ semoga amalm diberkati dan diterima oleh Allah.. Wink2~~ =^_^=

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik