UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Oct 8, 2011

Kenali Wanita

Salam.

Sekadar perkongsian. Kalau tanya mak korang pasal unsur-unsur ni, mesti mak tahu. Ini petua orang tua-tua Melayu dulu-dulu kalau nak mencari menantu.  hahaha.

Macam kelakar je kan?Tapi bila aku tanya mak aku, dia tahu pasal-pasal ni. Bukan nak suruh korang percaya, tapi just untuk panduan mengenali diri. Lelaki pun boleh belajar.

Tapi ingat, tak semua perempuan macam ni. Kena tengok jugak faktor-faktor secara saintifik nya. Dia punya hormon segala, DNA sequencing nya laa.. Haaaa

Tak mengapa. Layan je~~


gambar google je


Jenis-jenis unsur:
a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah-ubah


gambar google jugak.




p/s: aku google je info-info ni. so feel free nak share. bukan milik aku pun. ;)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik