UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Jan 7, 2011

belasah@potong tangan??

Salam.

Siapa baca akhbar Metro hari ni??
Ada baca pasal remaja curi kabel kena belasah tu tak?
Apa pandangan korang??

Ayat pertama yg aku cakap masa tengok gambar tu, kesian.

Then, selang beberapa minit selepas berdiskusi dengan kawan-kawan aku, aku cakap padan muka!

Umur 16-18 sudah pandai mencuri kabel. Kalau curi buah mangga kampung sebelah tu boleh tahan lagi. Ini kabel. Beratnya tak payah cakap la kan. Belum nak angkut dan potong kabel tu segala. Expert expert. haih.

Mula-mula aku kesian bila aku tengok berdarah-darah budak-budak tu dikerjakan penduduk kampung. Kepala berdarah. Badan berdarah. Luka-luka. Memang kasihan gila. Sampai terbaring-baring coz dah tak larat nak bangun kena belasah teruk.

Tapi, bila fikir-fikir balik, memang tersangat amatlah padan muka. Kira penduduk kampung tu masih berhati baik lah pergi belasah je. Kalau mereka tegas seperti mana hukum hudud.. pehhh. Memang cacat la korang tak ada tangan. Memang patut tak ada tangan pun! Kecik-kecik dah mencuri! Kalau takat mencuri duit RM1 kat poket abah, boleh tahan lagi! heeee... *erk. curi RM1. huhu

Di Arab. Lagi gambar tengok [sini]

Mmm.. Salah siapakah bila anak-anak remaja ini melakukan jenayah??

Masyarakatkah?? Sebab terlalu tidak kisahkan orang lain?
Ibu bapakah?? Sebab terlalu memanjakan@membiarkan anak-anak?
Kawan-kawankah?? Sebab terlalu suka mempengaruhi?
Diri sendirikah?? Sebab terlalu mengikut nafsu?

Mmm..
Tepuk dada, tanya iman.
Tepuk kepala, tanya otak.
Tampor pipi, sedorkan diri!!

huh.

3 comments:

K2r~90 said...

hoo ade bace .. ragam manusie,, haish!! demi duit la der sggup wat ape jer

der try g sinie
aq mmg nak mencarut plak jumpe mamat cam neh

http://nicknin0s.blogspot.com/

cleo said...

niza, aizh ad komen sket (byk kot) sal entri ni kt blog: http://tofcleo.blogspot.com/2011/01/komen-kongsi.html

law sempat, bca la eh..hehe =P

hana_aniz said...

mai: pehhh.. memg sial giler opera cina tu. takut plak aku weh. pas ni aku kena scan sume friends aku kt fesbuk.

cleo: aku dah komen. thanks for the opinion. bagus2!! =)

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik