UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Dec 1, 2010

peristiwa berdarah

Salam.

huu~~ Pagi-pagi lagi da buat aku rasa tersentap.

Macam biasa, lepas joging dan buat sedikit latih tubi, sesi main-main pulak pas tu. Main getah. Tahukan main getah? Alaa.. yg 'zero point' tu. Time kecik-kecik selalu main.

Mula-mula semua seronok main. Yelah, tunjuk skill lompat-melompat. Hebat. Serius cakap memang semua hebat. Macam-macam gaya ada. Namun, dalam keadaan terleka tu, lupa pula aku nak ingatkan pada dak laki cara-cara terbaik melompat dan melanding dengan betul.

Tanpa dijangka sekali pun, salah seorang member laki lompat dan jatuh. Yang pasti, mukanya terhentak atas simen. Terkejut! Sangat terkejut ok? Pendarahan yg banyak berlaku. erghh.. Ngeri pula aku. Bibir dia pecah. Gigi bawah patah satu.. Dak laki tu sekarang kt Pusat Kesihatan UKM. Sedang menerima rawatan. Mungkin kena jahit kot. :'(

bibir kawan aku teruk lagi berdarahnye berbanding gambar hiasan ni


huu..~ Saat saat ini aku rasa sangat bersalah sebab kalau aku tak bawa getah tu, dan tak ajak diorang main, perkara ni takkan berlaku. Serius, memang takkan berlaku. Nampaknya, memang tak boleh main getah dengan diorang. Aku main dengan sepupu aku kat kampung je kot. Tak pun main dengan tiqah je. mmm..

Kepada Adik, aku minta maaf sangat atas insiden yg berlaku. Serius, aku tak expect pun berlaku. Mungkin Allah nak tunjuk, tak boleh main getah dengan dak laki. mmm..

Semoga kau cepat sembuh dan tak ada berlaku sebarang kecederaan yg serius.

6 comments:

cleo (クレオ) said...

tkejut jugak td tserempak ngan pie kt pk..dia dtg amek adek..mula x prasan tp bila adek kalih, bru nmpk bibir dia pecah..adoih...hmm...moga xad ap2 yg lbih serius la...hmm...

afiq dzuan mohd azhar said...

rlek r niza,, ezad ckp bukan salah ko pon. bende dh nk jd, lgpon ad byk hikmah disebaliknyer - adek die ley tgk transformer smggu lebey awal~~ hehee

die pon dh dpt gigi die balik, xde ape2 dh.. tggu sembuh jer tue..

yana said...

wehh, apesal ngeri gila sampai patah gigi? memang budak laki kurang reti kot main getah ni kann :)

hana_aniz said...

jijah n panje: huu.. moga adek cepat sembuh. huu.. insyaAllah

yana: huu.. tu la. diorang tak biasa main kot, salah landing. tu yg jd cm tu. adehh.. sgt kesian. riso kot aku.

Cik Nin said...

ya Allah. yeke niza??? cian kat adik... abislah adik... muka elok2 ensem dh terjatuh pulak sahamnya... hehe...takdela...gurau jek.

tak pe niza, jangan menyesal... tak elok menyesam dgn apa yg telah berlaku. kalau menyesal, mcm kita tak redha pulak. lebih elok kalau kita jadikan tu sebagai pengajaran n takkan ulanginya lagi... lagi 1, sentiasa la berhati2 dalam smua keadaan. insyaAllah, akan dilindungi... amin...

jgn sedih2 ye niza... bukan salah niza pun... =)

Cik Nin said...

terlupa plk nk ckp. ni kak nina tau. hehe...

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik