UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Sep 19, 2010

Cerita pendek: Waiting for you.


"I'm gonna say it once. Then, it is up to you to decide." nafasku tarik dalam-dalam. Masih lagi merenung satu sama lain walaupun jaraknya jauh beberapa meter dan hanya dihubungkan dengan panggilan telefon. Raut muka dia sangat serius.

"I like you. No! Actually, I love you.. Mungkin kau perasan selama ni coz girls always know when someone got a crush on her, right?" dalam kepayahan dia bercakap, akhirnya terluah juga.

Aku tergamam. Terkaku di situ. Yeah. Aku dah tahu tapi, bila diluahkan oleh empunya yang sebenar, tetap terasa macam kena kejutan elektrik.

Satu minit berlalu.

"Hmm.. Tak apa la. Rasanya aku dah tahu jawapannya. Take care. May Allah bless you." seraya itu dia melangkah masuk ke balai berlepas.

Rasa terkejut aku masih tidak hilang. Hanya mata menyorot pergerakan dia sehingga kabur dari pandangan. Saat itu terasa kecewa. Kecewa pada dia yang seakan-akan mengalah.

Tett. Tett. Bunyi mesej masuk.

'I'll definitely be waiting for you. If you are willing to wait with me, hold it for 5 years. Then, I'll make you queen of my life.. InsyaAllah.'

Aku tersenyum. Terasa nak jerit beritahu semua orang tentang perasaan aku. Gembira, lega, terharu, semua menjadi satu. Akan aku sujud syukur di rumah nanti!

Kelibat dia yang berpatah balik dari balai berlepas ke kaunter pemeriksaan betul-betul menggelikan hati aku. Kelakar la pula.

"Yahooo!!" jeritan dia cukup menarik orang ramai. Tanda dia memahami jawapan yang aku berikan disebalik senyuman.

"I will.." hanya pergerakan mulut yang aku tunjukkan. Cukuplah rasa malu yang menggunung tinggi pada dia yang terlompat-lompat.

Aku tergelak bila dia menghadiahkan 'flying kiss'. Lagi rasa malu bila terkantoi dengan ibu dia yang menggeleng-gelengkan kepala.

Hui~ 5 tahun. Lamanya!!





p/s: entri saja-saja untuk mengisi kekosongan blog ni. Muahahahahahaha.. Tak berkaitan dengan yang hidup mahupun sudah meninggal dunia. Harap maklum.

4 comments:

cleo (クレオ) said...

best2...haha..

agak malu gak la law ad peristiwa ni btol2..haha

Hans asaktor said...

ni mcm betul je~~~~

hana_aniz said...

jijah: hahaha.. agak la. mesti segan giler nak mati. muahaha

paan: haish. x de nye betol.

hamzah ian said...

nice

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik