UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Jan 14, 2010

Whoa...!!


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia..
Hehehe...

Hari ni penentuannya...
Perjuangan selama hampir 3 bulan akan ditamatkan dalam masa 3 minit je.
Huh?? Huhuhu..
Seperti biasa.. Pagi-pagi ni telefon abah n mak mintak restu untuk 2 perkara:
1. Kejohanan silat seni malam ni..
2. Kuiz kimia esok pagi..

Dan seperti biasa... Abah akan cakap
"Insya-ALLAH.. berusahalah.."
Same too with my mom..
Amin..

Dan bila bukak FB pagi ni.. Aku tertarik dengan 1 post oleh kenalan aku.

"Betulkan Niat, Ikhlaskan HAti.. Insyallah...yg payah akan jadi mudah..yg Jauh Terasa Dekat, Yg Pahit Terasa Manis, Yg Malap akan Bersinar... Akhlak Yg Indah Pastinya Terpancar Dari Hati Yg Bersih Dan Suci dgn Keimanan Yg Jitu Kepada Allah dgn Sifat Taqwa"



Haa.. Betulkan niat.. Niat aku da salah.. Sebelum ni, aku niat nak menang je. Tapi sekarang, kena niat hanya untuk buat yang terbaik. Insya-ALLAH.. Kejayaan dalam tangan. Amin...

Apa yang menariknye... Hahahaha... Jeng. Jeng. Jeng.
Ayah aku berbicara tentang sesuatu perkara yang menarik tapi serius!!
Mula-mula aku tak faham..
Pas tu dia terangkan... Ohhhh... Baru faham!! wakakaka..

Ni serba sedikit dialog aku bersama abah tercinta...

Abah: Berkawan biar ramai.. Tapi setia kat satu je. Maintain sampai abis belajar.
Aku: Hah? Tak faham?
Abah: Tak ada lah... Anis biarlah berkawan dengan ramai orang. Tapi tetap setia dengan yang satu. (Tak faham lagi waktu ni snanye..) Fikirkan masa depan. Bila da keluar dari dunia belajar ni, susah kita nak cari lagi. Orang tak kenal sangat kita. (whoa... da start faham!!) Jangan cari yang lawa. (ayat ni diulang 3 kali berturut-turut..) Cari yang hormat kita, kita hormat dia. Cari yang boleh bimbing kita. Yang boleh setia dengan kita.
Aku: Oh...
Abah: Bila da start keje nanti da susah.. Masing-masing da punya pilihan sendiri. Waktu nilah kita cari. Waktu belajar. Maintain je sampai abis belajar. Insya-ALLAH ada jodoh, boleh bersatu. (Cam tu la ayat dia.. aku da otter2 sket.. ngee~)
Aku: Insya-ALLAH..
Abah: Tapi, belajar tetap belajar. Dapatkan keputusan cemerlang..
Aku: Insya-ALLAH..

Haa.. begitulah serba-sedikit dialog antara aku dan abah tercinta. Huhuhu.. Serius.. serius..
Takutlah pulak..
Bukan senang nak cari..
N ada ke orang yang berkenan?
Tu persoalannye.
Tapi jodoh itu rahsia ALLAH... (pinjam kata-kata dari cerita 'ayat-ayat cinta' jap. hehehe)
Ada tu, ada lah..
Yang penting, FIGHT FOR YOUR TRUE LCCT! eh! LOVE lah..
Paan nyer ayat la ni..
Hahaha..




K, da! Stop mengomel! da kul 8 lebih!
Ada training.
K, Selamat beramal semua!
Wee~

Wassalam...




3 comments:

cheon said...

haha....inilah ngomel yang paling menarik untuk dibaca dan dikomen....ni betul2 anak bapak nie kahkah...apa lagi dah dapat green light dari bos besar....so luas2 kanla liputan antena tu....

Hana_aniz said...

eleh cheon.. saya leh je..
hehehe.. tp tak mo 'langkah bendul'..
cheon pn blom kawin... haa..
usia makin meningkat tau!!

asaktor lemodasa said...

go niza.....
fight for ur true LCCT...!!!!
chaiyok2!!!

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik