UPDATE

i'm not beautiful like you. i'm beautiful like me.
Ya Allah. If I am to fall in love, let me touch the heart of someone whose heart is attached to you.” Aameen

Search This Blog

Aug 4, 2009

SEMANGAT SILAT! HIdup Gayong!!

PERSATUAN SENI SILAT GAYONG MALAYSIA. mesti semua tahu kan? Aku sememangnya sangat bangga menjadi anak melayu yg mendaulatkan seni budaya melayu. huhuhu.. alhamdulillah.. eceh.. hihih.. Aku memilih untuk belajar silat bukannye sebab aku minat silat. aku minat seni mempertahankan diri. tapi, tulah.. jodoh, maut semuanya di tanganNYA. Rata-rata orang sekeliling menanggap perempuan yg masuk silat ni mesti yg ganas2. nape ek? pelik betul aku. mungkin dari segi imej silat tu kot. yelah.. belajar menendang, menumbuk, main keris, main pedang n macam2 lg la. tak ke nampak ganas? lagi2 perempuan yg join. tp bukan silat je tau! martial arts yg lain pn sama gak. bezanya, silat ni penuh dengan adat dan budaya. malah.. banyak mengisi kerohanian kita sbenarnye. mmmm...



ni masa perhimpunan dekat sebuah sekolah sekitar kajang. banyak gelanggang yg join. Perhimpunan angkat sumpah setia pada sultan agaknye. da lupa da.. tp nampak tak ada pesilat yg pkai kain kuning kat lengan baju diorang?? kain kuning tu tertulis 'DAULAT TUANKU'..
banyak acara yg dilakukan. paling aku kagum sekali, pecah genting. macam2 cara ada. pecah setiap penjuru guna lengan yg sama ala. pecahkan guna kepala la. gila kental betul! yg paling hebat lak, pesilat perempuan yang pecahkan genting guna kepala. fuh.. kalo aku la yg buat, mau da bersepai otak. hui... sori.. tak ada gambar utk pecah genting tu.



hehe.. dapat anugerah 'SERIKANDI MUDA KMPk'.. bangga.. terima kasih kepada yg mengundi. tak sangka betul. kalau nak diikutkan, aku tak layak dapat sebenarnye coz aku tak rajin turun latihan utk sem 2 tu. yelah, sem 2 utk bdk fizik n akaun. aku bdk hayat. so, cam malas nak aktif. tapi aku gagahkan pergi juga coz memikirkan tanggungjawab yg dipikul oleh 'bengkung hijau'. stress gak.. semua expect yg aku ni terer. tak ada maknanye... hui.. aku reti bersilat je. tak reti nak jd hebat. jurus pn tak hafal.. kita semua serupa je la! huhuh...



pesilat-pesilat yg bersemangat. yay! dinner perpisahan.. huhuh..



serikandi silat yg bergaya, bersemangat, bermotivasi dan macam-macam lagi la. hihihi


rindu pada mereka semua...


2 comments:

zazachan said...

hehe..
comel plak srikandi yg berbaju biru di mlm dinner tu..kihkih...

Hayatito said...

ganas k?
haha..
rasanya silat la yg paling lembut antara martial arts yg lain.

btw, salam ziarah..=)

Post a Comment

Popular Posts

Yang menarik